"אני לא האדריכל הטוב ביותר, אני לא העורך דין הטוב ביותר, לא היועץ האסטרטגי הטוב ביותר אבל אני טוב ביותר במה שאני עושה" "אני לא האדריכל הטוב ביותר, אני לא העורך דין הטוב ביותר, לא היועץ האסטרטגי הטוב ביותר אבל אני טוב ביותר במה שאני עושה"

מומחיות בתכנון עירוני, רגולציה וקידום תוכניות ורישיונות

בעולם התכנון והבנייה המאתגר, ליווי מקצועי המבוסס על ידע רב-תחומי בתחומים: אדריכלות, תכנון עירוני, משפט, תקשורת אסטרטגית ופוליטיקה הוא נכס בעל ערך עצום. בין אם מדובר בפרויקט התחדשות עירונית, יוזמה בתחום אנרגיה מתחדשת או תוכנית בנייה מורכבת של תשתיות, ליווי של מומחה שיש לו ידע מקצועי ותואר אקדמי בתחומים השונים יכול להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון. החקיקה והתקנות בתחום התכנון והבנייה, איכות הסביבה ואנרגיות מתחדשות מתעדכנות תדיר, ומומחה מנוסה יכול לסייע בהבנת הדרישות העדכניות ובהתאמת הפרויקט אליהן. זאת ועוד, מומחה בעל ראייה רחבה יכול לזהות הזדמנויות שאחרים עלולים להחמיץ, ולהתריע מפני סיכונים פוטנציאליים בשלב מוקדם, חוסך בכך זמן, כסף ומשאבים יקרים.

כל מי שעוסק בתחום יודע כי בכדי לקדם תוכנית ולקבל רישיון נדרשת לא רק מומחיות בתחום האדריכלות והתכנון, אלא נדרש גם לשתף בתהליך בעלי ידע מקצועי נוסף כגון עורכי דין, יועצי תקשורת, לוביסטים ומומחים לפוליטיקה וקשרי ממשל. לכן, כאשר יש סנכרון נכון בין בעלי המקצוע ו/או הטיפול בכל אחד מהתחומים, כך גדל הסיכוי להצלחה.

ליווי וחוות דעת מקצועית מהווים כלי חיוני בתכנון יעיל יותר, חסכוני באנרגיה ובמשאבים, ובכך תורמים לחיסכון עלויות משמעותי לטווח הארוך. בעידן של משבר אקלים, מומחיות בתחום העיצוב העירוני בעידן של צפיפות בנייה, האנרגיות המתחדשות ובנייה ירוקה היא משמעותית לא רק לעמידה בתקנים ולשמירה על הסביבה, אלא גם ליצירת פרויקטים בני-קיימא שישרתו את הקהילה לשנים רבות וישכנעו את מוסדות התכנון לאשר תוכנית שאחוזי הבנייה בה גבוהים במיוחד. יתרה מכך, במקרה של מחלוקות: התנגדויות, עררים או עתירות, ליווי מקצועי וחוות דעת מקצועית המבוססים על ידע בתחומים השונים (אדריכלות, משפט מינהלי ותורת השכנוע) יכולים להוות נכס משמעותי בבית המשפט ומול מוסדות התכנון, מגנים על האינטרסים של הלקוח ומבטיחים את יציבות הפרויקט לאורך זמן, ובעיקר מבטיחים את אישור הפרויקט וקבלת הרישיון המיוחל בזמן סביר.

בתחום ההתחדשות העירונית, ליווי וחוות דעת מקצועית הם הכרחיים ומהווים את הבסיס לכל פרויקט מוצלח. פרויקטים אלו כרוכים בשילוב מורכב של היבטים תכנוניים, משפטיים, כלכליים וחברתיים. מומחה בתחומים השונים יכול לסייע בניתוח מעמיק של הכדאיות הכלכלית של הפרויקט, תוך התחשבות בכל הגורמים המשפיעים על התמשכות ההליך התכנוני וההליך להתארגנות בעלי הדירות והחתמתם. הוא יכול לתכנן באופן אופטימלי, תוך שילוב מאוזן של צרכי הדיירים, היזמים והרשות המקומית, יצירת פתרונות יצירתיים לאתגרים מורכבים הנובעים מהצורך להגברת הצפיפות ומתן מענה לצורכי הציבור תוך פיתוח דוקטרינות תכנון ומשפט כגון "העיר הרב-שכבתית". ניווט בתהליכי אישור סבוכים מול ועדות התכנון דורש ניסיון וידע מעמיק וידע כיצד פועלים ומקבלים החלטות מוסדות התכנון ונבחרי ציבור. ליווי וחוות דעת מקצועית המבוססים על ידע בתחום התכנון, המשפט והתקשורת האסטרטגית יכולים לזרז תהליכים אלו באופן משמעותי. בנוסף, מומחה יכול לסייע בפתרון קונפליקטים בין בעלי עניין שונים, מקדם דיאלוג פורה ומוביל להסכמות שישרתו את כל הצדדים.

ליווי וחוות דעת מקצועית רב-תחומית אינם רק המלצה – הם השקעה חכמה ונבונה בעתיד הפרויקט. הם מספקים בסיס איתן לקבלת החלטות מושכלות, מפחיתים סיכונים, מקטינים חיכוכים בין חברי הצוות, פותרים בעיות של תקשורת הנובעת משפה מקצועית שונה ובכך מגדילים באופן דרמטי את סיכויי ההצלחה.

עו"ד, אדריכל ויועץ התקשורת האסטרטגית ליאור דץ, הוא בעל 3 תארים מתקדמים בתחומים הרלוונטיים (תואר שני באדריכלות ותכנון עירוני (M.Sc) מהטכניון, תואר שני במשפט (LL.M) בהתמחות בתחום משפט מינהלי וחוקתי מאוניברסיטת חיפה ותואר שני בתקשורת אסטרטגית ויחסי ציבור (M.A) מאוניברסיטת חיפה). דץ, עם ניסיונו המקצועי העשיר בכל אחד מהתחומים וכמי שהיה חבר במוסד התכנון העליון של ישראל (המועצה הארצית לתכנון ובנייה) ויועץ מקצועי למשרדי ממשלה ולרשויות המקומיות, אִפשר לו לפתח גישה רב-תחומית ייחודית בארץ ובעולם. דץ מציע ליווי וחוות דעת מקצועית המשלבים היבטים משפטיים, תכנוניים, תקשורת אסטרטגית ופוליטית המבוססים על תורת השכנוע וניהול קמפיינים. גישתו החדשנית מאפשרת ראייה מקיפה ועמוקה של כל פרויקט, תוך התחשבות בכל בעלי העניין והיבטי התכנון, ומובילה לפתרונות יצירתיים ואפקטיביים בעולם התכנון והבנייה המורכב של המאה ה-21 והמורכבות המיוחדת בישראל הרוויה אינטרסים מנוגדים ושיקולים פוליטיים.

פרטי התקשרות

הישארו בקשר

השאירו פרטים בטופס הבא ואחזור בהקדם:

מידע נוסף בנושא